سلام ، آیا این بازدید اول شماست ؟ یا
صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 19

موضوع: تجربیات من از فریت کردن بار

  1. Top | #1

    تاریخ عضویت
    06 2015
    نوشته ها
    219
    میزان امتیاز
    286

    Lightbulb تجربیات من از فریت کردن بار

    در مورد فریت تو اینترنت مطلب زیاد هست ولی فکر میکنم باز هم بد نباشه تجربیات شخصی خودمون رو بگیم. به هر حال هر تجربه ای نکات خاص خودش رو داره!

    ما (من و همسرم) حدود ۹ ماه پیش برای اولین بار وارد استرالیا شدیم و اون موقع بار زیادی با خودمون نیاوردیم ولی الان که اینجا سر و سامون گرفتیم همسرم به ایران برگشت و بعد از رو به راه کردن بعضی از کارهای عقب مونده در ایران بارها هم هوایی فریت کرد. ما برای فریت بار با چند نفر صحبت کردیم و در نهایت با آقای ریکی و آقای مسیحی تماس گرفتیم و اونها کارمون رو انجام دادن. تا جایی که من دیدم آدمها قابل اعتماد و مطمینی هستند که خوب هم کمک میکنن. مثلا ما بارهامون تهران نبود و باهشون هماهنگ کردیم و با قطار فرستادیم تهران، از اونجا خودشون رفتن بار رو تحویل گرفتن و فرستادن.

    در مورد جعبه هم یک نکته بگم که اگر تهران هستین و خواستین با همین آقایون ریکی و مسیحی بار رو بفرستین خودشون جعبه هم براتون میتونن تهیه کنن ولی ما بعد از کلی گشتن، آخر از پست مرکزی جعبه گرفتیم (جعبه استاندارد پستی سایز ۷) که بد نبود. البته خیلی بزرگ نیست ولی فکر میکنم برای بارهای معمولی خوب باشه.

    در مورد هزینه ها هم، ما ۲۰۰ کیلو بار فرستادیم که کیلویی ۳.۵ دلار آمریکا حساب شد. یه چیزی حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار تومن هم هزینه های جانبی ایران شد. برای دریافتش تو استرالیا هم حدود ۱۵۰ دلار استرالیا هزینه جانبی داشت (فکر میکنم حدود ۵۰ دلارش هزینه ثابت بود و ۱۰۰ دلارش به وزن بار ربط داشت). وقتی میگم هزینه جانبی، منظور همون پول زور هست که آخرش باید بدین. واسه همین هم من خیلی ذهنم رو درگیر اینکه دقیقا اسمش چیه و دقیقا چجوری حساب شده نکردم! تا اینجا واسه ۲۰۰ کیلو هزینه کلش شد: ۷۰۰ دلار آمریکا + ۴۰۰ هزار تومن + ۱۵۰ دلار استرالیا

    راستی، یه نکته کنکوری درباره گمرک: حتما و حتما و حتما، لیست کامل از همه وسایلی که توی هر جعبه گذاشتین همراتون داشته باشین. اگر نباشه احتمال اینکه بخوان بازرسی کنن زیاد میشه و خود اون ظاهرا چیزی حدود ۱۵۰ دلار هزینه اش هست. البته این رو فقط شنیدم و خوشبختانه شامل حال من نشد.

    نکته بعدی هم اینکه ما این اشتباه رو کردیم که همسرم بارها رو دوهفته قبل از اینکه خودش برسه بفرستاد و وقتی من اینجا برای ترخیص رفتم، گمرک قبول نکردم که ترخیص کنه و گفت باید خود همسرت باشه. بعد از یک panic attack کوچولو و یکم چک و چونه، بهم گفت یه راه دیگه هم اینه که بگی broker برات ترخیص کنه! کلی خنگ بازی (مثلا پرسیدم چه جور broker ای باید باشه و با نگاه متعجبی بهم گفت customs broker دیگه!) تا بالاخره فهمیدم مشکل خاصی نیست و فقط یکم دیگه باید پول بدم!
    همونجا رفتم از شرکتی که بار رو آورده بود، آدرس یک customs broker که فاصله اش با فرودگاه حدود ۵ دقیقه بود رو گرفتم و رفتم پیشش. حدود ۵ دقیقه و ۱۰۰ دلار استرالیا بعد، کارم تموم شد و broker بهم گفت که برو بارت رو بگیرم. گفتم یعنی برم گمرک تا کارهاش رو بکنم، گفت نه دیگه! من کارهای گمرکش رو کردم. تو برو مستقیم بارت رو بگیر.

    فعلا چیز دیگه ای یادم نمیاد که بگم. اگر سوالی هم داشتین، بگین تا جواب بدم. البته اون روز اولین تجربه من در اجاره کردن ماشین (چون بار زیاد بود، یه ون اجاره کردم) هم بود، ولی اون موضوعش فرق داره. اگر فکر میکنین این طور تجربیات به درد بقیه میخوره، اون رو هم بعدا توی یه تاپیک توضیح میدم.

    این بود انشای من!

  2. 8 کاربر مقابل از Nerd عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند .

    Behnaz (2015/06/07),captainm (2016/05/12),hegza (2015/07/02),Libra (2016/07/21),M.S.T (2016/07/18),Mehnoosh-Mohamad (2015/06/07),mehrfar (2015/06/09),دامون (2015/06/08)

  3. Top | #2

    تاریخ عضویت
    11 2014
    نوشته ها
    342
    محل سکونت
    Melbourne
    تخصص
    .Net Developer
    میزان امتیاز
    404
    من یک سوالی که برام مطرح هست، اینه که کی باید فریت کرد؟ یعنی اول کار که میرسی اونجا که هنوز احتمالا خونه اجاره نکردی و خود پیدا کردن و اجرا کردن خونه احتمالا یکی تا دو هفته طول میکشه، من حتی به این فکر می کردم که تا چندماه که کار پیدا نکردم یک استدیو فرنیشد اجاره کنم که هزینه استارت آپ ام برای خرید وسایل اولیه خونه مثل یخچال و ماشین لباسشویی و غیره کمتر بشه.
    دوستان معمولا چیکار می کنند؟ به خصوص بچه دارها؟
    GRANT: 19 Nov 2015
    LAND: 27 Mar 2016
    Job: 26 Apr 2016


  4. Top | #3

    تاریخ عضویت
    06 2015
    نوشته ها
    219
    میزان امتیاز
    286
    نقل قول نوشته اصلی توسط mehran نمایش پست ها
    من یک سوالی که برام مطرح هست، اینه که کی باید فریت کرد؟ یعنی اول کار که میرسی اونجا که هنوز احتمالا خونه اجاره نکردی و خود پیدا کردن و اجرا کردن خونه احتمالا یکی تا دو هفته طول میکشه، من حتی به این فکر می کردم که تا چندماه که کار پیدا نکردم یک استدیو فرنیشد اجاره کنم که هزینه استارت آپ ام برای خرید وسایل اولیه خونه مثل یخچال و ماشین لباسشویی و غیره کمتر بشه.
    دوستان معمولا چیکار می کنند؟ به خصوص بچه دارها؟
    اگر بچه دارین، فکر میکنم بهتر باشه که اول خودتون تنها بیاین و کارها رو ردیف کنین و یکی دو ماه بعد، بقیه خانواده بیان.

  5. کاربر مقابل از Nerd عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است:

    mehran (2015/07/02)

  6. Top | #4

    تاریخ عضویت
    11 2014
    نوشته ها
    342
    محل سکونت
    Melbourne
    تخصص
    .Net Developer
    میزان امتیاز
    404
    نقل قول نوشته اصلی توسط Nerd نمایش پست ها
    اگر بچه دارین، فکر میکنم بهتر باشه که اول خودتون تنها بیاین و کارها رو ردیف کنین و یکی دو ماه بعد، بقیه خانواده بیان.
    روی ای طرح قبلا خیلی فکر کردیم، مشکلی که باهاش داریم این هست که هر کدوم مون که بیایم می خواهیم حداکثر بار مجاز داخل کابین و قسمت بار رو همراه داشته باشیم، با این حساب برای خانم ام خیلی سخت خواهد بود که با یک بچه کوچیک همراه و کلی بار بیاد.
    یک روش می تونه این باشه که بعد از چند ماه من دوباره برگردم و با هم برگردیم، که البته یک بلیط رفت و برگشت باید هزینه مازاد بدیم.
    GRANT: 19 Nov 2015
    LAND: 27 Mar 2016
    Job: 26 Apr 2016


  7. Top | #5

    تاریخ عضویت
    06 2015
    نوشته ها
    219
    میزان امتیاز
    286
    نقل قول نوشته اصلی توسط mehran نمایش پست ها
    روی ای طرح قبلا خیلی فکر کردیم، مشکلی که باهاش داریم این هست که هر کدوم مون که بیایم می خواهیم حداکثر بار مجاز داخل کابین و قسمت بار رو همراه داشته باشیم، با این حساب برای خانم ام خیلی سخت خواهد بود که با یک بچه کوچیک همراه و کلی بار بیاد.
    یک روش می تونه این باشه که بعد از چند ماه من دوباره برگردم و با هم برگردیم، که البته یک بلیط رفت و برگشت باید هزینه مازاد بدیم.
    حداکثر بار مجاز داخل کابین که ۷ کیلو هست و به نظرم اگر اذیت میشین ازش کلا بگذرین. حداکثر بار قسمت بار هم که یک چمدون ۳۰ کیلویی هست که از ایران باربر براتون میاره و تحویل بار میده و تا خود استرالیا هم دیگه نمیبینینش. فقط تو فرودگاه استرالیا هست که فکر میکنم اگر چمدون چرخدار خوبی باشه، حمل ۳۰ کیلو سخت نباشه.

    به هر حال، اگر مساله بار اینقدر براتون مهمه، به نظر من میتونین کلا بار هواپیما رو در حدی که راحتین بیارین و بقیه اش رو هم فریت کنین. حداقل از اینکه بخواین برگردین ایران برای بار اضافی، هم ارزونتره، هم راحت تر. یکمی گرونتر در میاد ولی به نظر من اونقدر زیاد نیست که بخواین اول کار اینقدر برای خودتون دردسر درست کنین و فکرتون رو مشغول کنین. موضوع برای حرص خوردن به اندازه کافی هست .

  8. کاربر مقابل از Nerd عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است:

    mehran (2015/07/03)

  9. Top | #6

    تاریخ عضویت
    11 2014
    نوشته ها
    342
    محل سکونت
    Melbourne
    تخصص
    .Net Developer
    میزان امتیاز
    404
    نقل قول نوشته اصلی توسط Nerd نمایش پست ها
    حداکثر بار مجاز داخل کابین که ۷ کیلو هست و به نظرم اگر اذیت میشین ازش کلا بگذرین. حداکثر بار قسمت بار هم که یک چمدون ۳۰ کیلویی هست که از ایران باربر براتون میاره و تحویل بار میده و تا خود استرالیا هم دیگه نمیبینینش. فقط تو فرودگاه استرالیا هست که فکر میکنم اگر چمدون چرخدار خوبی باشه، حمل ۳۰ کیلو سخت نباشه.

    به هر حال، اگر مساله بار اینقدر براتون مهمه، به نظر من میتونین کلا بار هواپیما رو در حدی که راحتین بیارین و بقیه اش رو هم فریت کنین. حداقل از اینکه بخواین برگردین ایران برای بار اضافی، هم ارزونتره، هم راحت تر. یکمی گرونتر در میاد ولی به نظر من اونقدر زیاد نیست که بخواین اول کار اینقدر برای خودتون دردسر درست کنین و فکرتون رو مشغول کنین. موضوع برای حرص خوردن به اندازه کافی هست .
    شاید زود دارم به این موضوعات فکر می کنم.
    وقتی همسرم با بچه میاد، هر کدوم 30 کیلو هست باز مجازشون که تازه احتمالا برای پرواز اول سعی می کنیم از اون 10 کیلوی اداره مهاجرت هم استفاده کنیم که با 7 کیلوی داخل کابین میشه 47 و برای سه نفر میشه تقریبا 150 کیلو و با اینکار احتمالا می تونیم فعلا فریت نکنیم و بریم 3 نفری اونجا یک خونه مبله اجاره کنیم برای 6 ماه و بعد که کار پیدا کردم، بقیه داستان.
    درمجموع با اینکه یکم دنبال ماجراجویم، اما حسابی آدم محتاطی هستم و تمام سعی ام رو می کنم که تا میشه حداکثر جوانب و تمام راهکارها رو بررسی کنم
    GRANT: 19 Nov 2015
    LAND: 27 Mar 2016
    Job: 26 Apr 2016


  10. Top | #7

    تاریخ عضویت
    03 2015
    نوشته ها
    134
    میزان امتیاز
    107
    دوستان یک سوال،
    این قضیه فریت کردن برای چه وسایلی به صرفه هست؟ اگر میشه یک مقایسه ای هم از هزینه وسائلی که در ایران آدم داره و در استرالیا هم بالطبع موجوده بکنید.
    برای مثال بچه ها توی تاپیک دبگه ای عنوان کرده بودن که بهتره یکسری از وسائل از استرالیا خریداری بشه.
    ممنون
    CDR Sent Date: 22-07-2013
    Assessment Result Date: 12-11-2013
    Assessed as: Engineering Technologist
    TehranIELTS: L8 R9 W7 S7 Overall 8
    EOI Submitted 189-65 Point: 03-07-2015
    Invitation: 06-07-2015
    Lodged: 23-07-2015
    CO Allocated: 21-09-2015
    PCC & Medical: 28-09-2015
    Visa Granted: 05-11-2015

  11. Top | #8

    تاریخ عضویت
    11 2014
    نوشته ها
    342
    محل سکونت
    Melbourne
    تخصص
    .Net Developer
    میزان امتیاز
    404
    نقل قول نوشته اصلی توسط amirmz5 نمایش پست ها
    دوستان یک سوال،
    این قضیه فریت کردن برای چه وسایلی به صرفه هست؟ اگر میشه یک مقایسه ای هم از هزینه وسائلی که در ایران آدم داره و در استرالیا هم بالطبع موجوده بکنید.
    برای مثال بچه ها توی تاپیک دبگه ای عنوان کرده بودن که بهتره یکسری از وسائل از استرالیا خریداری بشه.
    ممنون
    بر اساس اطلاعاتی که دوستان دادند من به این نتیجه رسیدم که فریت هر کیلو بار جمعا حدود 4 تا 7 دلار برای هر کیلو بار هزینه داره، به خیلی عوامل از جمله وزن و حجم و اینکه بازرسی بخوره یا نه، فاصله در مقصد از فرودگاه، داشتن ماشین در اونجا و خلاصه بسیار عوامل بستگی داره، شما همین 4 تا 7 دلار برای هر کیلو رو در نظر بگیرید به نظرم برای بار 150 کیلو به بالا و هر چقدر هم بیشتر میشه ، معمولا هزینه های سربار کمتر میشه و به کیلویی 4 دلار نزدیک تر میشه.
    میشه گفت اکثر چیزهای خیلی سنگین مثل یخچال و ماشین لباسشویی کلا نمی صرفه، چیزهای چوبی هم معمولا چون به inspection می خوره نمی ارزه، خلاصه نکات زیاد هستند.
    GRANT: 19 Nov 2015
    LAND: 27 Mar 2016
    Job: 26 Apr 2016


  12. Top | #9

    تاریخ عضویت
    11 2014
    نوشته ها
    180
    تخصص
    -
    میزان امتیاز
    213
    من وقتي مي اومدم يك سري از وسايلهامو نتونستم بيارم مثل كتاب و لباس. اگر الان از خانوادم بخوام اين ها رو برام بفرستن از ايران، ارزون ترين راه چي هست؟ موردي داريم كه چمدون بدن مسافر بياره يا حتما بايد فريت شه؟
    ویرایش توسط Libra : 2016/04/10 در ساعت 10:49 PM

  13. Top | #10

    تاریخ عضویت
    04 2016
    نوشته ها
    7
    تخصص
    joshkar
    میزان امتیاز
    0

    حمل ونقل

    سلام دوستان
    ایا کسی از امور گمرکی اطلاعی داره ،من قراره وسایلمو (لوازم منزل) رو از دبی بفرسم سیدنی ،سوال
    ایا امور گمرکی واردات کالا ب چه شکله ،هزینه وارد کردن یه کانتینر 20فوت چقدر ،ایا وسایل باید نو و تو کارتن باشند یا کارکرده باشن بهتره برای عوارض منظورمه،مقررات دست و پا گیر داره مثل ایران خودمون یا اینکه کار سریع انجام میشه،ایا همین شرایط برای ملبورن صدق میکنه،
    ممنون

صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •