سلام ، آیا این بازدید اول شماست ؟ یا
صفحه 2 از 2 نخستنخست 12
نمایش نتایج: از 11 به 19 از 19

موضوع: تجربیات من از فریت کردن بار

  1. Top | #11

    تاریخ عضویت
    05 2015
    نوشته ها
    180
    میزان امتیاز
    380
    سلام،

    شما تو یه هفته اخیر که عضو شدید 6 تا سوال کردید و 5تا تاپیک بازکردید.
    تو سوالات قبلیتونم به شما تذکر دادیم. نیازی به باز کردن تاپیک نیست، سوالات شما قبلا تو تاپیک درست پاسخ داده شده.تجربیات من از فریت کردن بار

    PTE-A Brisbane(25/07/2015): L70/R79/S65/W82 ->Proficient
    EOI Submitted 189 - 60 Points: 27/07/2015
    Invitation: 07/09/2015
    Lodge: 13/09/2015
    Visa Granted: 28/11/2015


  2. کاربر مقابل از cinere عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است:

    mehran (2016/04/17)

  3. Top | #12

    تاریخ عضویت
    04 2016
    نوشته ها
    1
    تخصص
    مهندس عمران
    میزان امتیاز
    2
    تجربه من از فریت بار:من فرش رو داخل چمدونم آوردم. اما یه چیز دیگه هم باید اضافه کنم. اگر بار فریت شما بالای 100 کیلو باشه اداره گمرک استرالیا صد در صد بازرسی میکنه بار رو. و در این صورت اگر فرشتون نو نیست فرقی نداره که فریتش کنید یا نه. بازرسی گمرک به اقلامی مثل مواد غذایی و نوشیدنی و آجیل و کفش و فرش و جارو برقی(هر چیزی که احتمالا خاکی باشه) و چوب حساسه و اگر داخل بار این اقلام باشند خوب تمیز باشند و بهشون اعلام کنید. فقط ازتون میخوان اون بسته رو باز کنید و یه نگاه کلی بهش میندازن ضمنا کارتن های فریت هم کارتن میوه مثلا موز نباید باشه. والبته 130 دلار هزینه میگیرند ازتون. در مورد کل هزینه فریت: من 460 کیلو به همراه یکی از دوستان فریت کردم. هزینه حمل از در منزل تا فرودگاه مجانی شد چون خود اون شخصی که کار فریت من رو انجام داد برای بار بیش از 300 کیلو وانت رو مجانی می فرستاد. هزینه داخل بخش فریت بار 100 هزار تومان هزینه بار نامه کیلویی 2.75 دلار آمریکا. این بخش هزینه مربوط به ایران بود و هزینه های استرالیا 400 دلار استرالیا هزینه شرکت Dnata (رابط هواپیمایی امارات) 130 دلار استرالیا هزینه بازرسی و 120 دلار هزینه حمل از فرودگاه ملبوورن به منزل که در این مورد باید بگم هزینه تاکسی برای من در روز اول ورود 140 دلار شد ولی برای حمل 16 کارتن به وزن کلی 460 کیلو با لطف و راهنمایی وپیگیری خانمی که بازرس گمرگ بودن از یه شرکت حمل و نقل بار رو آوردن درب منزل تحویل دادن فقط با 120 دلار! (شرکت direct couriers) #فریت #فرش #گمرک

  4. 2 کاربر مقابل از bahrami60 عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند .

    Beh.Eli (2016/05/11),cinere (2016/05/12)

  5. Top | #13

    تاریخ عضویت
    07 2015
    نوشته ها
    156
    محل سکونت
    استرالیا
    تخصص
    مهندس
    میزان امتیاز
    56
    نقل قول نوشته اصلی توسط mehran نمایش پست ها
    شاید زود دارم به این موضوعات فکر می کنم.
    وقتی همسرم با بچه میاد، هر کدوم 30 کیلو هست باز مجازشون که تازه احتمالا برای پرواز اول سعی می کنیم از اون 10 کیلوی اداره مهاجرت هم استفاده کنیم که .......
    درمجموع با اینکه یکم دنبال ماجراجویم، اما حسابی آدم محتاطی هستم و تمام سعی ام رو می کنم که تا میشه حداکثر جوانب و تمام راهکارها رو بررسی کنم
    سلام
    قضیه این 10 کیلوی اداره مهاجرت کجا نوشته شده؟ برای کسانی هست که دفعه اول به استرالیا سفر میکنند یا هرکسی که ویزای اقامت دائم داشته باشه و دفعه اولش باشه به استرالیا سفر میکند و یا... ؟

    .

  6. Top | #14

    تاریخ عضویت
    06 2015
    نوشته ها
    219
    میزان امتیاز
    286
    نقل قول نوشته اصلی توسط captainm نمایش پست ها
    سلام
    قضیه این 10 کیلوی اداره مهاجرت کجا نوشته شده؟ برای کسانی هست که دفعه اول به استرالیا سفر میکنند یا هرکسی که ویزای اقامت دائم داشته باشه و دفعه اولش باشه به استرالیا سفر میکند و یا... ؟

    .
    IOM Australia Site

  7. 2 کاربر مقابل از Nerd عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند .

    Babakbj (2016/05/13),captainm (2016/05/14)

  8. Top | #15

    تاریخ عضویت
    07 2016
    نوشته ها
    5
    تخصص
    مدیریت منابع انسانی
    میزان امتیاز
    1
    نقل قول نوشته اصلی توسط Nerd نمایش پست ها
    در مورد فریت تو اینترنت مطلب زیاد هست ولی فکر میکنم باز هم بد نباشه تجربیات شخصی خودمون رو بگیم. به هر حال هر تجربه ای نکات خاص خودش رو داره!

    ما (من و همسرم) حدود ۹ ماه پیش برای اولین بار وارد استرالیا شدیم و اون موقع بار زیادی با خودمون نیاوردیم ولی الان که اینجا سر و سامون گرفتیم همسرم به ایران برگشت و بعد از رو به راه کردن بعضی از کارهای عقب مونده در ایران بارها هم هوایی فریت کرد. ما برای فریت بار با چند نفر صحبت کردیم و در نهایت با آقای ریکی و آقای مسیحی تماس گرفتیم و اونها کارمون رو انجام دادن. تا جایی که من دیدم آدمها قابل اعتماد و مطمینی هستند که خوب هم کمک میکنن. مثلا ما بارهامون تهران نبود و باهشون هماهنگ کردیم و با قطار فرستادیم تهران، از اونجا خودشون رفتن بار رو تحویل گرفتن و فرستادن.

    در مورد جعبه هم یک نکته بگم که اگر تهران هستین و خواستین با همین آقایون ریکی و مسیحی بار رو بفرستین خودشون جعبه هم براتون میتونن تهیه کنن ولی ما بعد از کلی گشتن، آخر از پست مرکزی جعبه گرفتیم (جعبه استاندارد پستی سایز ۷) که بد نبود. البته خیلی بزرگ نیست ولی فکر میکنم برای بارهای معمولی خوب باشه.

    در مورد هزینه ها هم، ما ۲۰۰ کیلو بار فرستادیم که کیلویی ۳.۵ دلار آمریکا حساب شد. یه چیزی حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار تومن هم هزینه های جانبی ایران شد. برای دریافتش تو استرالیا هم حدود ۱۵۰ دلار استرالیا هزینه جانبی داشت (فکر میکنم حدود ۵۰ دلارش هزینه ثابت بود و ۱۰۰ دلارش به وزن بار ربط داشت). وقتی میگم هزینه جانبی، منظور همون پول زور هست که آخرش باید بدین. واسه همین هم من خیلی ذهنم رو درگیر اینکه دقیقا اسمش چیه و دقیقا چجوری حساب شده نکردم! تا اینجا واسه ۲۰۰ کیلو هزینه کلش شد: ۷۰۰ دلار آمریکا + ۴۰۰ هزار تومن + ۱۵۰ دلار استرالیا

    راستی، یه نکته کنکوری درباره گمرک: حتما و حتما و حتما، لیست کامل از همه وسایلی که توی هر جعبه گذاشتین همراتون داشته باشین. اگر نباشه احتمال اینکه بخوان بازرسی کنن زیاد میشه و خود اون ظاهرا چیزی حدود ۱۵۰ دلار هزینه اش هست. البته این رو فقط شنیدم و خوشبختانه شامل حال من نشد.

    نکته بعدی هم اینکه ما این اشتباه رو کردیم که همسرم بارها رو دوهفته قبل از اینکه خودش برسه بفرستاد و وقتی من اینجا برای ترخیص رفتم، گمرک قبول نکردم که ترخیص کنه و گفت باید خود همسرت باشه. بعد از یک panic attack کوچولو و یکم چک و چونه، بهم گفت یه راه دیگه هم اینه که بگی broker برات ترخیص کنه! کلی خنگ بازی (مثلا پرسیدم چه جور broker ای باید باشه و با نگاه متعجبی بهم گفت customs broker دیگه!) تا بالاخره فهمیدم مشکل خاصی نیست و فقط یکم دیگه باید پول بدم!
    همونجا رفتم از شرکتی که بار رو آورده بود، آدرس یک customs broker که فاصله اش با فرودگاه حدود ۵ دقیقه بود رو گرفتم و رفتم پیشش. حدود ۵ دقیقه و ۱۰۰ دلار استرالیا بعد، کارم تموم شد و broker بهم گفت که برو بارت رو بگیرم. گفتم یعنی برم گمرک تا کارهاش رو بکنم، گفت نه دیگه! من کارهای گمرکش رو کردم. تو برو مستقیم بارت رو بگیر.

    فعلا چیز دیگه ای یادم نمیاد که بگم. اگر سوالی هم داشتین، بگین تا جواب بدم. البته اون روز اولین تجربه من در اجاره کردن ماشین (چون بار زیاد بود، یه ون اجاره کردم) هم بود، ولی اون موضوعش فرق داره. اگر فکر میکنین این طور تجربیات به درد بقیه میخوره، اون رو هم بعدا توی یه تاپیک توضیح میدم.

    این بود انشای من!
    سلام میشه شماره کسی که فریت کرد براتونو بدید؟!

    Sent from my E6533 using Tapatalk

  9. کاربر مقابل از angelsa1365 عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است:

    gsaeed2001 (2016/07/21)

  10. Top | #16

    تاریخ عضویت
    07 2016
    نوشته ها
    23
    تخصص
    مهندس برق
    میزان امتیاز
    8
    نقل قول نوشته اصلی توسط angelsa1365 نمایش پست ها
    سلام میشه شماره کسی که فریت کرد براتونو بدید؟!

    Sent from my E6533 using Tapatalk
    كسي تجربه اتقال وسائل را با كشتي دارد؟



    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Electronic Engineer Visa 189
    Points: 60
    IELTS 8: 06 Dec 2014
    Assessment: 19 February 2015
    Londg: 23 May 2015
    Medical1: 1 Agu 2015
    Medical2: 21 Sep 2016
    VAC 2 Payment: 15 Oct 2016
    Visa Grant:21 Nov 2016

  11. Top | #17

    تاریخ عضویت
    06 2015
    نوشته ها
    219
    میزان امتیاز
    286
    نقل قول نوشته اصلی توسط angelsa1365 نمایش پست ها
    سلام میشه شماره کسی که فریت کرد براتونو بدید؟!

    Sent from my E6533 using Tapatalk
    آقای ریکی: 09125500257
    آقای مسیحی: 09122391457

  12. Top | #18

    تاریخ عضویت
    07 2016
    نوشته ها
    5
    تخصص
    مدیریت منابع انسانی
    میزان امتیاز
    1
    نقل قول نوشته اصلی توسط gsaeed2001 نمایش پست ها
    كسي تجربه اتقال وسائل را با كشتي دارد؟



    Sent from my iPhone using Tapatalk
    مرسی خیلی لطف کردید دعاکنید ماهم کارمون ردیف بشه زودتر

    Sent from my E6533 using Tapatalk

  13. Top | #19

    تاریخ عضویت
    08 2015
    نوشته ها
    81
    تخصص
    :)
    میزان امتیاز
    108

    تجربیات من از فریت کردن بار

    امير تو گروه تلگرام تجربه اش رو در مورد فريت بار اينطور ميگه:

    سلام به همه دوستان

    ما برای ارسال بار به ملبورن با شرکت پادمیرا راه هماهنگ کردیم و دوست دارم تجربه ای که داشتیم رو با شما دوستان به اشتراک بذارم شاید بکار دوستانی که میخوان وسایل زیادی با خودشون ببرن بخوره.

    من بعد از جستجوی زیاد با دوستان ارمنی شرکت پادمیرا هماهنگ کردم، خیلی خیلی پیگیر و خوش برخورد هستن و خوش قول، به ما گفتم که هیچی رو دست نزنید و همه وسایل رو یکجا تو خونه جمع کنید خودمون همه کارها رو انجام میدیم، روزی که اومدن با خودشون کارتن های مخصوصا بار که سایزشون 50*50 بود آوردن، پلاستیک حبابدار و کاغذ برای بسته بندی هم داشتن به مقدار لازم.

    اول کل وسایل که شامل لباس، وسایل آشپزخانه، کلی وسایل آشپزی، ظروف چینی، وسایل برقی، برنج و یکم آجیل، چهارتا صندلی پایه بلند، تلویزیون و ... بود رو مرتب و دسته بندی کردن، بعد تاکید کردن که همه باطریها رو باید از وسایل و کنترلها دربیارید، هرنوع مایع مثل شامپو، کرم و ... توی بار نباشه، سیگار ممنوع بود، هر نوع وسیله ای که توش روغن داشته باشه ممنوعه، ما یه شوفاژ برقی داشتیم که گفتن
    نمیشه، اینا وسایلی بودن که توی هواپیما بخاطر فشار میترکیدن و در صورت ارسال قطعا بار رو باز میکردن و مشکل زمانی بود که بار از فرودگاه امام میره فرودگاه واسط مثل دبی، که وقتی اونجا گیر میدن همه وسایل رو میریزن بیرون و دیگه دقتی برای بسته بندی نمیکنن و به ماهم اطلاع نمیدن پس در زمان ارسال بهتره که خیلی دقت کنید.

    بعد برنج رو تاکید کردن که مقدارش نباید خیلی زیاد باشه، مثلا اگر 100 کیلو بشه باید حتما مجوز بهداشت براش گرفت که 120 هزارتومن هزینه داره و اگر بیشتر از این بشه تجاری محسوب میشه و ممنوعه، آجیل و خشکبار هم در حد 10 الی 15 کیلو مشکلی نداشت ولی هر نوع پودر مثل آدر، پودرنارگیل یا ... که شناخته شده باشه مشکلی نداره ولی پودرهایی مثل پودر خامه شیرینی پزی که راحت نمیشه تشخص داد یا هر نوع دانه مثل هل و ... قطعا تو فرودگاه استرالیا به مشکل میخوره و برای آزمایش نگهش میدارن، بعد اینکه این جور مواد رو همه رو کنار هم بسته بندی کردن که در صورت مشکل به راحتی بشه جدا و تست بشه و همه بار رو بهم نریزن.

    همه وسایلی که جعبه داشت رو از جعبه درآوردن چون باید همه وسایلی که ارسال میشه دست دوم باشه وگرنه بهش مالیات ورود جنس نو میخوره!؟ لباسها رو توی کیسه وکیوم نکنید چون میذارن لابلای وسایل که محکم تر بشه. همه کفش هاتون هم باید کفش تمیز شده باشه نکته های خیلی مهمی که اشاره کردن که الکی پول حجم بار ندید (حجم هم خدمتتون توضیح میدم که چطور محاسبه میشه) بهترین بار برای ارسال در حدود 250 کیلو تا 300 کیلو 8 تاکارتن 50*50 هست که وقتی روی پالت قرار میگیره ارتفاعش نباید از 1.60 متر بیشتر بشه چون اگر بیشتر بشه باید هزینه الباقی رو بصورت حجمی بدید که خیلی زیاد میشه و اصلا بصرفه نیست.

    در صورتی که باری حجم زیاد داشته باشه و بسته بندیش جای زیادی بگیره مثل مبل، میز یا بار بد شکل دیگه وزنش مهم نیست و حجمی که اشغال میکنه رو به این صورت که طول * عرض * ارتفاع رو تقسیم بر 6000 میکنن و عدد حجمش درمیاد که اونو مبنای محاسبه قرار میدن.

    وسایل ما رو خیلی با دقت و حوصله زیااااااد با کاغذ و پلاستیک حبابدار بسته بندی و داخل کارتن گذاشتن و روی هر کارتن محتویات اون رو برای تهیه پکینگ لیست یادداشت کردن، پایه های صندلی رو وقتی قراردادن از کارتن بیرون زد برای همین 2 تا کارتن رو توی هم کردن و اندازه زدن که ارتفاعش مناسب باشه و بعد کامل چسب زدن و کامل تا جایی که جا داشت وسایل گذاشتن توش.

    در آخر یه سری وسایل اضافه اومد و گفتن 2 تا کارتن میشه که اگر روی وسایل بذارن ارتفاعش زیاد میشه برای همین همونجوری که توی عکس هست چهارتا کارتن رو نصف کردن که ارتفاعش مناسب در بیاد و روی بقیه کارتن ها قرار بگیره.

    در آخر هم همه کارتن ها رو بارزدن و بردن برای پالت کردن و ارسال به فرودگاه. آخر هفته زنگ زدن و عکس کل بار پالت شده، بارنامه، مجوز خروج، پکینگ لیست و بقیه موارد رو برامون ارسال کردن، هزینه همه این کارها از اومدن، بسته بندی، بارزدن و پالت کردن، ارسال به فرودگاه و انجام همه امور اداری به قیمت هر کیلو 19000 تومن برامون تموم شد بدون اینکه دست به سیاه و سفید بزنیم. یه نکته مهم اینکه ما
    بار رو برای خواهرم ارسال میکردیم و گفتن که باید بار همراه مسافر ارسال بشه و از من بلیط خواستن که گفتم ندارم و خودشون ردیفش کردن.

    بار ما 261 کیلو شد و مبلغ کلش به علاوه 100 هزارتومن بارگیری در کرج شد 5 میلیون و 60 هزارتومن که در تهران این مبلغ هم نمیگیرن. تا زمانی که بارنامه هم ارسال نشد پولی نگرفتن و زمانی که پول رو واریز کردیم سریع برای ارسال بوک کردن و یکروزه با پرواز امارات رفت دبی و 2 روز تو دبی موند و بعدش سریعا ارسال شد. از زمانی که اومدن منزل وسایل رو بار زدن تا زمانی که رسید ملبورن کمتر از 10 روز طول کشید.

    البته شرکتهای زیادی هستن که دوستان باهاشون ارسال داشتن ولی یکی میگه خودت بسته بندی کن بیار فرودگاه من کارای اداریشو انجام میدم و هر کدوم یه جور بازی درمیارن که کلی زحمت برای خودتون دارن، این قیمت هم برای کمتر از 300 کیلو بود که اگر بیشتر بشه قیمتش بین 16 الی 17 هزارتومن میشه.

    آدرس سایت شرکت : http://padmiracargo.com

    آدرسی که میشه ازش محموله رو رهگیری کرد : http://www.skycargo.com

    شماره آقای آرتیون : 09121406909

    موفق و پیروز باشید

    image.jpgimage.jpgimage.jpg


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    ویرایش توسط maryam.K : 2017/02/05 در ساعت 09:29 PM

  14. 3 کاربر مقابل از maryam.K عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند .

    Libra (2017/02/06),MaryamBMK (2017/02/06),Migrant (2017/02/06)

صفحه 2 از 2 نخستنخست 12

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •