سلام ، آیا این بازدید اول شماست ؟ یا
نمایش نتایج: از 1 به 7 از 7

موضوع: سوالات کلی خانه و مسکن در استراليا

  1. Top | #1

    تاریخ عضویت
    02 2015
    نوشته ها
    12
    میزان امتیاز
    8

    سوالات کلی خانه و مسکن در استراليا

    سلام دوستان


    من عضو تازه هستم. ببخشید اگر سوالاتم خیلی کلی و شاید خیلی ساده باشه. ممنون میشم کمکم کنید. شاید برای دیگر دوستان نیز مفید باشه.


    1) وقتی مثلا یک خانه (آپارتمان یا خانه) در سایت قیمت زده که 400$ هفتگی، آیا به جز این مبلغ، مبالغ دیگه هم به صورت پنهان ممکنه بهش اضافه بشه؟ مثلا شارژ ساختمان چی میشه؟ هزینه نگهبان و پارکینگ و ... چی میشه؟


    2) یک خانه که وسایل هم داره، آیا بابت اون وسایل هزینه جدا گرفته میشه؟


    3) اگر به فرض ما یک سری وسایل بخریم و به خانه اضافه کنیم، اون وسایل متعلق به خانه و صاحبخانه میشه یا بعد میتونیم با خودمون ببریمش؟


    4) در هنگام قرارداد بستن، چجور کلاه هایی ممکنه سرمون بره؟ باید مراقب چه چیزهایی (مخصوص در هنگام امضا کردن) باشیم؟؟




    بی نهایت سپاسگذارم.

  2. 2 کاربر مقابل از Cboy عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند .

    mazdak2536 (2015/02/13),mohammad_eslami (2015/03/12)

  3. Top | #2

    تاریخ عضویت
    12 2014
    نوشته ها
    196
    محل سکونت
    Perth
    تخصص
    Computer Network Engineer
    میزان امتیاز
    748
    سلام
    ١) معمولا همه خرجهاي پنهان رو نوشتن. خودتون هم ميتونين بپرسي كه ايا هزينه ديگه اي بايد پرداخت بشه يا نه؟ وقتي ميپرسيد اونها حتما جواب درست ميدن. بعضي خونه ها پول اب يا برق ممكنه روش باشه ولي همه اين موارد كه ميگين اگر شامل باشه تو قرارداد هست. بعيد ميدونم چيزي خارج از قرارداد از شما بخوان. موقع تخليه معمولا يه سري هزينه نظافت هم داريد كه فاكتور مثلا موكت شور رو بايد ارائه بديد. چيز خاصي نيست يه سري شركتها تضميني اينكار رو انجام ميدن. معمولا افراد (بنده يكيش) موقع ترخيص متوجه ميشن كه يه دو هفته عقب و جلو بوده حسابشون. چون پول پيش دو هفته رو ميگيرن ممكنه تو محاسباتتون عقب جلو بشه. اين رو همون اول كار ببينين پرداختتون از چه تاريخيه و تا كي؟ ايا دوهفته زودتر ميديد يا ديرتر. پرداختتون كدوم روزها رو كاور ميكن. تمامي هزينه هاي اب و برق و گاز براتون از طريق خود بنگاه بايد ايميل بشه ولي من برق مستقيم برام ميومد.ممكنه بنگاه براتون اكانت ست كنه و ممكنه خودتون مثلا بايد زنگ بزنيد اداره برق يه اكانت بگيريد و ادرستون و تاريخ شروع رو بديد كه از اون تاريخ شما رو شارژ كنن. يه اتفاق عجيب براي من افتاد من موقع ايجاد اكانت اشتباهي شماره واحد بالاتررو دادم! بيچار يه پيرمرده بود اصلا مصرف هم نداشت.قبض هم برام نميومد! بعد از شش ماه من نگران شدم كه نكنه اخر كار يه قبض ٢٠٠٠$ بزارن جلوم ! پيگيري كردم اداره برق گفت اشتباه شده و نميتون درست كنند! يه اكانت جديد ساختن و همه اون شش ماه مصرف رو بهم بخشيدن!
    روي فضاي سبز حساس باشيد چون ممكنه مجبور باشيد نگهداري كنين دردسره. هر چند وقت يكبار هم بهتون ميگن يه روز كه خونه نيستين ميان خونه رو چك ميكنن نپكونده باشين! تمام فاكتورها و پرداختها رو نگه داريد بعضي بنگاها يهو گيج ميزنن و قبض عجيب ميفرستن كه پرداخت كرديد. خونه اگه پاركينگ داشته باشه ديگه هزينه اي نداره ( يا من خبر ندارم) نگهبان هم اگه باشه معمولا با صاحاب خونه هست مگر تو قرارداد نوشته باشه ولي من تا حالا اصلا نگهبان نديدم! فكر نميكنم همچين سمتي اصلا وجود داشته باشه. يه نكته اينكه بيمه خونه معمولا شامل وسايل مستاجر نميشه. يعني اگه دزد شيشه رو شكست اومد وسايل شما رو برد صاحاب خونه پول بيمه رو ميگيره شيشه رو درست ميكنه ولي مستاجر چيزي نميتونه از بيمه بگيره.


    ٢) نه. ميزنه اينقدر ماهيانه و فرنيش. معمولا شامل تخت ، ماتريس ، يه دست كاناپه ، صندلي ، ميز و يخچال و گاز و اينهاست. معمولا خيلي چيزهاي نو و گروني نيست

    ٣) بله مال شماست. ميبريد. شما هيچوقت صاحب خونه رو نه ميبينين و نه ميدونين كيه. تو قرارداد خونه ليست وسايل اون دقيقا ذكر شده. حتي مثلا نوشته فلان ميز فلان جاش ضربه خورده. خود بنگاه هم عكس از همه چيز داره

    ٤) شما متن رو مي خونين و همونه. هيچي خارج از متن نيست. اينجا كلاه برداري به اون صورت كه فكر كنين نيست. هرچيزي تو قرارداده همون و تمام ولي ولي ولي ولي قرارداد رو دقيق و ريز بخونين. معمولا مشكل از عدم دقت كافي در خوندن قرارداد و يا تفسير غلط براي ماها كه تو جو افتاديم و تازه اومديم و ترم ها رو نميشناسيم پيش مياد
    ویرایش توسط babaak : 2015/02/13 در ساعت 10:26 PM
    "A lion doesn't concern himself with the opinions of a sheep"
    Tywin Lannister

  4. 12 کاربر مقابل از babaak عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند .

    Cboy (2015/02/14),davood267 (2015/02/28),Esfandiar gh (2016/09/25),Hana (2015/09/14),M.S.T (2015/02/14),mazdak2536 (2015/02/13),mehrfar (2015/09/15),mhd.hdr (2015/02/14),Migrant (2015/02/13),mohammad_eslami (2015/03/12),Mosafer_Aus (2015/03/13),حمید (2015/02/16)

  5. Top | #3

    تاریخ عضویت
    12 2014
    نوشته ها
    16
    محل سکونت
    Melbourne
    تخصص
    Financial Adviser
    میزان امتیاز
    66
    مراحل خرید مسکن در استرالیا در یک نگاه


    تصاوير پيوست شده تصاوير پيوست شده
    • نوع فایل: jpg FHB.jpg (240.5 کیلو بایت, 321 نمايش)

  6. 7 کاربر مقابل از Milad عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند .

    Ally (2015/09/14),Ar4$H (2015/06/25),Dante (2015/09/13),mhd.hdr (2015/02/27),mohammad_eslami (2015/03/12),Navid1356 (2015/07/11),دامون (2015/02/26)

  7. Top | #4

    تاریخ عضویت
    02 2015
    نوشته ها
    46
    میزان امتیاز
    52
    دوستان کسی راجع به NRAS یا همون "National Rental Affordability Scheme" اطلاعتی داره؟ مهاجرین تازه وارد که در جستجوی کار هستند هم شاملش میشن ؟؟؟
    Software Engineer (261313) Visa 189
    ACS Skill Assessment Request: 04-03-2013
    ACS Skill Assessment Positive: 09-05-2013
    EOI Submited: 10-05-2013
    Invitation: 02-12-2013
    Lodge: 30-12-2013
    PCC and Medical Sent: 19-01-2014
    Case Officer : Rikki-Lee Rundle
    Adelaide team 23
    Request for a new PCC (first one expired): 04-02-2015
    New PCC Sent: 17-03-2015
    Visa Grant: 20-04-2015

  8. کاربر مقابل از Ar4$H عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است:

    Navid1356 (2015/09/15)

  9. Top | #5

    تاریخ عضویت
    05 2015
    نوشته ها
    51
    میزان امتیاز
    60
    جواب احسان در گروه :
    تا جایی که من میدونم خدمات housing comission برای سیتیزن های به شدت زیر خط فقر اعمال میشه.من ندیدم مهاجری از این خدمات استفاده کرده باشه.
    توصیه هم نمیکنم اصلا.چون محیطهایی هم که ارائه میدن افتضاحه.

  10. 2 کاربر مقابل از pisces90 عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند .

    Ally (2015/09/14),Navid1356 (2015/09/15)

  11. Top | #6

    تاریخ عضویت
    10 2014
    نوشته ها
    1,249
    محل سکونت
    سیدنی
    تخصص
    Registered Migration Agent
    میزان امتیاز
    2629
    یه سری خونه ها از دولت بودجه میگیرند یا اینکه خدمات ویژه ای دریافت میکنند. و یا حتی توسط دولت ساخته شده اند که به افراد تحت پوشش این برنامه ، با هزینه پایین اجاره داده میشه .
    نکته اینه که دقت کنید در مناطقی که به صورت انبوه سازی این کار انجام شده ، نگیرید این خونه ها رو چون مسلما همسایه ها و منطقه طوریه که شاید چندان براتون جذاب نباشه .
    تا جایی که میدونم ساخته شدن این مراکز در منطقه ها حتی باعث افت قیمت خانه های دیگه هم میشه .
    در مورد اینکه آیا شرایطش رو دارید یا نه هم با ویزای اقامت دائم میتونید شرایط رو داشته باشید
    حتما پیداش کردید رو اینترت اما خلاصه اش رو هم براتون کپی میکنم :


    • Your money in bank accounts, shares and investments (including superannuation payouts) must not exceed $87,125.00 for a single person, or $108,250.00 for 2 or more household members.

    Your proposed household’s combined annual gross income must not exceed the following limits:

    One adult:
    • At commencement of NRAS tenancy initial income limit must not exceed $47,904
    • During NRAS tenancy upper income limit must not exceed $59,880

    2 adults:
    • At commencement of NRAS tenancy initial income limit must not exceed $66,228
    • During NRAS tenancy upper income limit must not exceed $82,785


    مشخصا یک خانواده دو نفره در شروع با درآمد سالیانه کمتر از 66228 میتونه شامل بشه تا وقتی که درآمد خانواده زیر 82758 باشه .






    نکته یک : اگر دنبال خرید خانه برای اجاره دادن هستید (Investment Property) ، این لینک مشخص میکنه چه فوایدی براتون داره که مشمول این طرح بشید NRAS Residential » How can NRAS work for me? و پروژه هایی رو که میتونید توشون سرمایه گذاری رو هم معرفی کرده

    نکته دو : خیلی از دوستان در ابتدای مهاجرت میتونند شامل این طرح بشوند . اینکه چطور میشه رجیستر کرد ، در هر ایالت سازمان دهی مشخصی داره مثلا لینک های زیر
    https://www.nras.communities.qld.gov.au/
    For renters of affordable housing - Centre for Affordable Housing
    و....

  12. 9 کاربر مقابل از دامون عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند .

    Ally (2015/09/14),amirmz5 (2015/09/15),Ar4$H (2015/09/15),cinere (2015/09/15),Dante (2015/09/16),hamed.simop (2016/07/27),Mehnoosh-Mohamad (2015/09/16),mehrfar (2015/09/15),Navid1356 (2015/09/15)

  13. Top | #7

    تاریخ عضویت
    10 2015
    نوشته ها
    79
    تخصص
    مهندس
    میزان امتیاز
    42
    سلام - در وب سایت زیر با شروط خاصی برای خانواده های متاهل دارای بچه کمک هزینه اجاره می دهند.
    Rent Assistance - Department of Human Services

    به فرض اینکه مشمول دریافت کمک شویم. در حالتی که مبلغ اجاره دوهفتگی از حد مثلا 426 دلار بالاتر باشد کل 151 دلار در دوهفته تعلق می گیرد (البته از یک حدی مثلا 224 دلار در دو هفته هم باشد هیچی تعلق نمی گیرد):

    1- برای مبالغ بین آن دو حد من جایی ندیدم چطور محاسبه می شود. آیا تناسبی حساب می شود؟ یا اینکه یک حداقلی هست مثلا برای خود 250 در دو هفته چقدر می دهند؟
    2- آیا باید برای مشمول شدن حتما اجاره رسمی و بنگاهی داشت؟ یا اینکه از فردی یک خانه Share یا یک اتاق به صورت غیر رسمی اجاره کنیم می توان مشمول این کمک شد؟
    3- آیا این کمک پس از گذشت زمان خاصی به بعد شامل می شود یا اینکه از همان روز اول اقامت و حتی اگر در یک جا یک ماه اول را اقامت داشته باشیم می توانیم براش Claim کنیم؟
    تشکر

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •