سلام ، آیا این بازدید اول شماست ؟ یا
صفحه 1 از 3 123 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 21

موضوع: قوانین مالک و مستاجر

  1. Top | #1

    تاریخ عضویت
    10 2014
    نوشته ها
    1,249
    محل سکونت
    سیدنی
    تخصص
    Registered Migration Agent
    میزان امتیاز
    2629

    قوانین مالک و مستاجر

    عدم آشنایی با قوانین و حق و حقوقمون میتونه گاهی اوقات باع مشکلاتی بشه .
    قوانین مالک و مستاجر در استرالیا روال مشخصی داره و در هر ایالت به صورت جداگانه تدوین شده هرچند با اختلاف جزیی .
    در مورد نیوساوت ولز ، بهترین لینکی که میتونم بدم اینه :
    Renting a home - NSW Fair Trading

    مطمئننا بچه های ساکن بقیه ایالتها هم اینکار رو خواهند کرد .
    در این تاپیک میخوایم به بررسی و تبادل نظر روی آیتمهای مختلف بپردازیم.

  2. 9 کاربر مقابل از دامون عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند .

    Ally (2015/03/12),broker (2016/12/09),Cboy (2015/02/13),cinere (2016/07/12),mazdak2536 (2015/01/10),mhd.hdr (2015/01/10),milade (2016/11/05),محمد (2015/01/10),عليرضا اسماعيلي (2015/11/16)

  3. Top | #2

    تاریخ عضویت
    10 2014
    نوشته ها
    1,249
    محل سکونت
    سیدنی
    تخصص
    Registered Migration Agent
    میزان امتیاز
    2629
    یکی از مواردی که من با استناد به اون تونستم کارم رو یکی دوبار با صاحبخونه و ایجنتش پیش ببرم ، بحث Urgent Repair بود . میدونید که هزینه های تعمیرات عموما بر عهده صاحبخونه است . گاهی اوقات به دلیل پشت گوش انداختن و یا خساست ، ممکنه انجام تعمیرات ، خیلی طول بکشه . مطمابق قانون برای بعضی خرابیها که لیستش رو در زیر میارم ، اگر بعد از گذشت زمان مشخصی و اعلان کتبی ما ، تعمیر انجام نشد ، میتونیم خودمون تعمیر یا تعویض تا سقف هزار دلار رو انجام بدیم و صاحبخونه ملزم به برگردوندن هزینه ظرف 14 روز هست .

    • a burst water service or a serious water service leak
    • a blocked or broken toilet
    • a serious roof leak
    • a gas leak
    • a dangerous electrical fault
    • flooding or serious flood damage
    • serious storm or fire damage
    • a failure or breakdown of the gas, electricity or water supply to the premises
    • a failure or breakdown of the hot water service
    • a failure or breakdown of the stove or oven
    • a failure or breakdown of a heater or air-conditioner
    • a fault or damage which makes the premises unsafe or insecure.



    این لینک هم حاوی توضیحات کامل :
    Getting repairs done - NSW Fair Trading

    اکثر اوقات فقط کافیه ایجنت یا صاحبخونه بدونه که شما به حقتون واقفید ، بقیه کارها سریع انجام میشه . من چند بار این لینک رو برای ایجنت ایمیل کردم و هر دفعه همونروز یا روز بعد مشکل برام حل شده بوده .

  4. 12 کاربر مقابل از دامون عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند .

    Ally (2015/03/12),broker (2016/12/09),Cboy (2015/02/13),Libra (2016/07/12),mazdak2536 (2015/01/10),mehr828 (2017/09/20),mhd.hdr (2015/01/10),milade (2016/11/05),mohammad_eslami (2015/03/12),pisces90 (2015/07/11),محمد (2015/01/10),عليرضا اسماعيلي (2015/11/16)

  5. Top | #3

    تاریخ عضویت
    12 2014
    نوشته ها
    378
    میزان امتیاز
    656
    ممنون آقا دامون از این اطلاعات مفید
    واقعا بی اطلاعی و ندونستن حق و حقوق لطمات جبران ناپذیری به زندگی وارد میکنه
    لطفا شر کردن اطلاعات رو در زمینه های دیگه هم ادامه بدید

  6. Top | #4

    تاریخ عضویت
    11 2014
    نوشته ها
    428
    تخصص
    اطلاعاتی وارد نشده
    میزان امتیاز
    478
    دامون یه سوالی ...
    یه صابخونه معمولاً چه گیر هایی میتونه بده؟
    عصن کلاً گیری میتونه بده؟

  7. Top | #5

    تاریخ عضویت
    11 2014
    نوشته ها
    428
    تخصص
    اطلاعاتی وارد نشده
    میزان امتیاز
    478
    سلام بچه ها ... من دارم میگردم دنبال یه اتاق تو ملبورن و چنتا مناسب پیدا کردم که یکیش خیلی جولو پیش رفتیم و طرف (خود مالک) یه agreement letter فرستاد واسم و میگه پول ماه اول به همراه deposit رو بریزم تا کلید رو بده ... آخه میگه فعلاً vacation تشریف بردن و ملبورن نیستش!
    یه همخونه ای هم میکه داری که اونم فعلاً امریکاست و آخر ماه میاد.
    یه سری عکس فرستاده و میگه اگه رفتی دیدی همین شکلی نبود میتونی پول رو پس بگیری و کلیدا رو پس بدی (که البته این نکته رو تو agreement letter آورده) ...
    از لحاظ قیمتی هم به نظر مناسبه شرایطش!
    حالا من سوالم اینه که آیا همچین کاری بکنم یا نه؟ پول بریزم از اینجا واسش؟
    شما تجربه ای دارین تو این زمینه؟
    ویرایش توسط mohammad_eslami : 2015/05/08 در ساعت 11:44 PM

  8. کاربر مقابل از mohammad_eslami عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است:

    milade (2016/11/05)

  9. Top | #6

    تاریخ عضویت
    10 2014
    نوشته ها
    1,249
    محل سکونت
    سیدنی
    تخصص
    Registered Migration Agent
    میزان امتیاز
    2629
    نقل قول نوشته اصلی توسط Gabric نمایش پست ها
    سلام بچه ها ... من دارم میگردم دنبال یه اتاق تو ملبورن و چنتا مناسب پیدا کردم که یکیش خیلی جولو پیش رفتیم و طرف (خود مالک) یه agreement letter فرستاد واسم و میگه پول ماه اول به همراه deposit رو بریزم تا کلید رو بده ... آخه میگه فعلاً vacation تشریف بردن و ملبورن نیستش!
    یه همخونه ای هم میکه داری که اونم فعلاً امریکاست و آخر ماه میاد.
    یه سری عکس فرستاده و میگه اگه رفتی دیدی همین شکلی نبود میتونی پول رو پس بگیری و کلیدا رو پس بدی (که البته این نکته رو تو agreement letter آورده) ...
    از لحاظ قیمتی هم به نظر مناسبه شرایطش!
    حالا من سوالم اینه که آیا همچین کاری بکنم یا نه؟ پول بریزم از اینجا واسش؟
    شما تجربه ای دارین تو این زمینه؟
    گبریک جان به نظر من این پتانسیل اینکه یه کلاهبرداری بشه رو داره . اگر خونه share میخوای بگیری و برای مدت بیش از سه ماه قرارداد میبندی ، معمولا راحت پیدا میشه . به نظرم اینکه ندیده پول بریزی به حسابش خیلی منطقی نیست .

  10. 2 کاربر مقابل از دامون عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند .

    milade (2016/11/05),mohammad_eslami (2015/05/09)

  11. Top | #7

    تاریخ عضویت
    05 2015
    نوشته ها
    51
    میزان امتیاز
    60
    آقای دامون ممنون از این تاپیک خیلی خوب.
    توی اون لینکی که معرفی کردید یه چک لیست داشت که توش نوشته بود:
    I have checked that all additional terms to the lease are legal
    با این وجود یعنی همه شرایطی که روش توافق کردیم رو باید از نظر قانونی چک کنیم قبلا؟
    حالا اگه یه شرطی توی اجاره نامه بود که قانونی نبود و ما نمی دونستیم، با توجه به اعلام کردن اون جمله بالا مشکل از ماست و دیگه نمیشه به قانون مراجعه کنیم؟

  12. کاربر مقابل از pisces90 عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است:

    milade (2016/11/05)

  13. Top | #8

    تاریخ عضویت
    05 2015
    نوشته ها
    180
    میزان امتیاز
    380
    سلام

    طولانیه ولی مفیده، بخونید لطفا:


    یه تجربه ای رو میخوام تعریف کنم در مورد اجاره خونه تو بریزبین، کویینزلند، برای برادرم اتفاق افتاده که هنوز درگیرشیم البته:


    برادرم و خانوم و بچه اش وقتی وارد استرالیا شد، یه یونیت از یه برج 6 سال ساخت رو برای مدت 6 ماه اجاره کرد. یونیت متناسب با 6 سال ساختش تمیز بود ولی در عین حال بش گوشزد کردم که هرچی نکته و خرابی میبینی توی entry condition form بنویس حتما.

    اونم نوشت ولی متاسفانه خیلی دقیق نبود و سرسری نوشت. وقتیکه میخواستن پاشن، یه ایجینت از طرف شرکت اومد و تقریبا هر نقطه ای حتی به اندازه سر سوزن(بدون اغراق میگما) هم میدید، شروع کرد استیکر چسیوندن که این لکه ها و خرابی ها رو تو این 6 ماه شما کردید. ازینجا با بود که ماجرای ما با این شرکت شروع شد. متاسفانه صاحبخونه مشخصی نداشت اون یونیت و در اختیار شرکت منازل مسکونی وهتل های اون شرکت بود.


    توی حدود 60 روز بعد از نخلیه خونه ما نزدیک 19 تا ایمیل رد و بدل کردیم باهاشون که اقا جان خونه رو از روز اولی که اومدیم هم تمیز تر تحویل دادیم و ما فقط 6 ماه بودیم و اینایی که علامت زدی از قبل بوده. اونم زود به فرمی که اول وارد شدیم استناد میکرد که ببین این تو ننوشتی پس نبوده و تو شما باید بدید.(عصبانی)
    حداروشکر به طور کاملا اتفاقی چنتا عکس از اینور و وانور خونه داشتیم و تونستیم تقریبا تماما حرف های مسخره اشون رو وتو کنیم،
    ادعاهایی مثل ایناداشتن

    marks and dents all over the wall

    chipped granite

    water damage around dishwasher

    rusty marks on dishwasher and oven

    که تماما اینها یا خیلی خیلی کوچیک و کم اهمیت بود یا اصلا از قبل بود.



    متاسفانه با وجود عکس ها باز تو اخرین ایمیل ها رسما گفتن که تمام کابینت و ماشین ظرف شویی رو باید عوض کنیم! و کل پول باندتون که 1500 تا باشه میره. ما هم اصلا قبول نکردیم و قرار شد که یه موسسه بی طرف به اسم RTA که برای میانجی بین lessor , tenant هست، کنفرانس تلفنی 3 نفره بزارن.

    توی اون برادرم گفت من حاضرم نهایت 100 دلار بدم که ازین dispute بیام بیرون وگرنه من هیچ کاری نکردم و باندمو میخوام. ازون طرف اونا خیلی پررو ادعای تازه ای مطرح کردن که سنگ گرانیت chipped شده(لپ پر شده) و 800 تا هم بیشتر باید بدی تا اونم تماما عوض کنیم! حالا سنگ گرانیت دور سینک بصورت خیلی خیلی ریز فقط خورده شده بود (erosion) که واقعا دقت باید میکردی تا پیداش کنی و در مدت 6 سال انفاق افتاده نه 6 ماه.


    ما هم عصبانی و درمانده گفتیم به هیچ عنوان قبول نمیکنیم و بعد از 1.5 ساعت کنفرانس تلفنی نتیجه ای نشد و قرار شد نامه بدن بریم دادگاه که تصمیم نهایی رو بگیره.

    دو روز بعد نامه اومد دم در که اگه تا یه هفته دیگه پرونده رو به دادگاه لاج نکنی کل پول باند قلمبه میره به اونا!

    خب سوال پیش میاد که چرا من برم شکایت کم که پول خودمو پس بگیرم، اونا برن شکایت کنن برای ادعایی که مطرح کردن و ثابتش کنن!!

    خلاصه رفتیم تو سایت دادگاه و فهمیدیم فرم باید پر کنیم و مستنداتمون رو پرینت کنیم (یه نسخه برای دادگاه، یه نسخه خودمون یه نسخه اونا!)و همه چیوتوضیح بدیم. خلاصه کلی فرم پر کردیم و تماما جزیات ایمیل ها رو پرینت گرفتیم و ماوقع رو کامل نوشتیم با عکس ها پرینت کردیم و بردیم دادگاه لاج کنیم که اونا مهر بزنن و بعدا بهمون وقت بدن. وقتی لاج کنی به داداگاه دیگه مدرکی نمیتونی اضافه کنی و همه چیو همون اول باید ببری.

    هزینه دادگاه هم براساس میزان باند از 24 دلار تا 300 دلارم میشه که مال ما 112.50 دلاره!

    سوال بعدی اینه که خب من 100 دلار خرج کنم که حقانیت خودمو ثابت کنم؟ اگه حق با من بود ضرر وزیان این 100 دلارو 40 دلار پرینت کاغذایی که گرفتم و این همه فشار عصبی و روحی و وقتیکه ازم گرفته شد چی میشه؟ ایا ادعایی میتونم داشته باشم؟



    خلاصه این داستان هنوز ادامه داره و منتظر وقت دادگاهیم و منم براتون اپدیت میدم که شما دچار همچین گرفتاری نشید...


    نتیجه اخلاقی: هر نکته ی ریز و درشتی، تکرار میکنم، هر نکته ی ریز و درشتی حتی اگه خیلی مسخره به نظرتون میاد رو حتما حتما حتما تو فرم ورود بنویسید و اگه بعد از اون فرم به نکته ای برخوردید سریع هم ایمیل بزنید هم حضوری بگید به مدیر یا ایجنت. اینو یادتون باشه هر خونه ای میرید که قبلا ادم توش زندگی کرده امکان نداره که توش لک و نقطه و سیاهی و خرابی رو درو دیوارش نباشه(مگه اینکه رنگ کرده باشه) پس شما بای دیفالت، تو فرمتون بزنید:
    numerous scattered dents & scratches on walls


    نتیجه مهم بعدی، موقع ورود از تمام نکات و زوایاها و خرابی و سالمی های خونه عکس بگیرید و بزارید توی کامپیتور شاید لازم شد!



    ننیجه بعدی: هرچی خونه نوتر و لوکس تر باشه این مسخره بازیا توش بیشتر و شما بیشتر باید دقت کنید.


    در آخر: با صاحبخونه قبلیم که ادم خیلی نایسی بود، مسئله رو مطرح کردم، گفت این این خلا قانونیه که به نفع مالک هاست(loop hole) و اگه ادمای مریضی باشن ازین سیستم استفاده میکنن و اگه عکس نداشته باشی و یا تو فرم ننوشته باشی معمولا دادگاه به نفع اونا رای صادر میکنه و این برای مهاحر ها نیست و همین اوزی ها هم زیاد گرفتار این ادمای کثیف میشوند. تازه برای کیس ما هم که شخص نیست یه شرکته که کارشو خوب بلده و میتونه راحت مستجرارو اذیت کنه و احتمالا هم دادگاه یه چیزی مابین میبره و اونم همین جوری بی زحمت پول گیرش میاد.




    راستی اگه تجربه مشابه داشتید یا راهنمایی ای در این زمینه داشتید خوشحال میشم بفرمایید.
    PTE-A Brisbane(25/07/2015): L70/R79/S65/W82 ->Proficient
    EOI Submitted 189 - 60 Points: 27/07/2015
    Invitation: 07/09/2015
    Lodge: 13/09/2015
    Visa Granted: 28/11/2015


  14. 10 کاربر مقابل از cinere عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند .

    broker (2016/12/09),captainm (2016/07/13),Hamidddd (2016/07/12),Libra (2016/07/12),mehr828 (2017/09/20),mehran (2016/07/12),milade (2016/11/05),robby (2016/08/29),ssaeeds (2016/11/11),دامون (2016/07/15)

  15. Top | #9

    تاریخ عضویت
    11 2014
    نوشته ها
    180
    تخصص
    -
    میزان امتیاز
    213
    اوه اوه... آره واقعا همین طوریه. ما حتی همون نقطه ها رو تو برگه inspection نوشتیم که مثلا یه سوراخ کوچیک نزدیک کمده. ولی بالاخره یه سری چیزها از دید آدم پنهان می مونه. مطمئنم آخر سر به ما هم همین گیرها رو میدن. آخه به هر حال مگه میشه آدم تو خونه ای زندگی کنه و از این مشکلات ریز پیش نیاد. بالاخره میخوایم یه قاب عکس به دیوار بزنیم مثلا. حالا واسه ما بعد از دو ماه از شروع قرارداد از طرف real estate یکی رو فرستادن تموم خونه رو بازرسی کرد و عکس گرفت. از داخل فر یا کف حموم ... بهمون گفت چرا گذاشتین تو این دو ماه mould (کپک، در حد یه نقطه ی سیاه ریز نزدیک دوش) ایجاد شده! باید با مایع سفید کننده و بلیچ اینجاها رو تمیز کنید و نزارید لک بیفته! این مثلا چیزی بود که عمرا به ذهنمون نمی رسید که بخواهیم تو برگه اولیه یادداشت کنیم و اصلا این لکه ها شاید از قبل اونجا بودن و ما سخت نگرفتیم. حالا جالبش اینجاست که تو همون روزهای اول فن حموم خراب شد و در اتاق خواب از پشت قفل شد و خشک کن درست کار نمی کرد و خیلی مشکلات دیگه... اینها رو هم یادداشت کرد تو گزارشش و گفت یکی رو می فرسته تا اینها رو درست کنه ولی تا امروز که خبری نشده! بنظرم اکثر صاحبخونه ها دنبال ضبط اون پول deposit هستند حالا به بهانه های مختلف.
    ویرایش توسط Libra : 2016/07/12 در ساعت 11:08 PM

  16. 4 کاربر مقابل از Libra عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند .

    captainm (2016/07/13),cinere (2016/07/13),milade (2016/11/05),robby (2016/08/29)

  17. Top | #10

    تاریخ عضویت
    05 2015
    نوشته ها
    180
    میزان امتیاز
    380
    سلام
    یه آپدیت بدم که تاریخ دادگاه برای یه ماه دیگه افتاد. اگه خودتون هم نباشید، میتونید فرم تلفن کنفرانس رو پر کنید و به صورت تلفنی دادگاه برگزار بشه و شما هرکجا که باشید میتونید بشنوید و توضیحاتتون رو ارائه بدید. یه فرم دیگه هم هست اگه میخواهید یک رو معرفی کنید که بجاتون بره. البته ممکنه دادگاه اون فرد representative رو قبول کنه یا نکنه. اگه نیستید همون تلفنی بهتره.

    در مرد هزینه دادگاه، اگه pension card یا health care card داشته باشید، یه فرم پر میکنید و تقریبا براتون مجانی میوفته و هزینه دادگاه رو نیاز نیست بدید! اوناییکه با همسر و فرزند میان و تحت حمایت سنترلینکن شامل این قضیه میشن.

    ادامه دارد...
    PTE-A Brisbane(25/07/2015): L70/R79/S65/W82 ->Proficient
    EOI Submitted 189 - 60 Points: 27/07/2015
    Invitation: 07/09/2015
    Lodge: 13/09/2015
    Visa Granted: 28/11/2015


  18. 3 کاربر مقابل از cinere عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند .

    Hamidddd (2016/07/14),milade (2016/11/05),Newlife (2016/07/15)

صفحه 1 از 3 123 آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •