سلام ، آیا این بازدید اول شماست ؟ یا
صفحه 2 از 3 نخستنخست 123 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از 11 به 20 از 21

موضوع: قوانین مالک و مستاجر

  1. Top | #11

    تاریخ عضویت
    05 2015
    نوشته ها
    136
    میزان امتیاز
    175
    نقل قول نوشته اصلی توسط cinere نمایش پست ها
    سلام

    طولانیه ولی مفیده، بخونید لطفا:


    یه تجربه ای رو میخوام تعریف کنم در مورد اجاره خونه تو بریزبین، کویینزلند، برای برادرم اتفاق افتاده که هنوز درگیرشیم البته:


    برادرم و خانوم و بچه اش وقتی وارد استرالیا شد، یه یونیت از یه برج 6 سال ساخت رو برای مدت 6 ماه اجاره کرد. یونیت متناسب با 6 سال ساختش تمیز بود ولی در عین حال بش گوشزد کردم که هرچی نکته و خرابی میبینی توی entry condition form بنویس حتما.

    اونم نوشت ولی متاسفانه خیلی دقیق نبود و سرسری نوشت. وقتیکه میخواستن پاشن، یه ایجینت از طرف شرکت اومد و تقریبا هر نقطه ای حتی به اندازه سر سوزن(بدون اغراق میگما) هم میدید، شروع کرد استیکر چسیوندن که این لکه ها و خرابی ها رو تو این 6 ماه شما کردید. ازینجا با بود که ماجرای ما با این شرکت شروع شد. متاسفانه صاحبخونه مشخصی نداشت اون یونیت و در اختیار شرکت منازل مسکونی وهتل های اون شرکت بود.


    توی حدود 60 روز بعد از نخلیه خونه ما نزدیک 19 تا ایمیل رد و بدل کردیم باهاشون که اقا جان خونه رو از روز اولی که اومدیم هم تمیز تر تحویل دادیم و ما فقط 6 ماه بودیم و اینایی که علامت زدی از قبل بوده. اونم زود به فرمی که اول وارد شدیم استناد میکرد که ببین این تو ننوشتی پس نبوده و تو شما باید بدید.(عصبانی)
    حداروشکر به طور کاملا اتفاقی چنتا عکس از اینور و وانور خونه داشتیم و تونستیم تقریبا تماما حرف های مسخره اشون رو وتو کنیم،
    ادعاهایی مثل ایناداشتن

    marks and dents all over the wall

    chipped granite

    water damage around dishwasher

    rusty marks on dishwasher and oven

    که تماما اینها یا خیلی خیلی کوچیک و کم اهمیت بود یا اصلا از قبل بود.



    متاسفانه با وجود عکس ها باز تو اخرین ایمیل ها رسما گفتن که تمام کابینت و ماشین ظرف شویی رو باید عوض کنیم! و کل پول باندتون که 1500 تا باشه میره. ما هم اصلا قبول نکردیم و قرار شد که یه موسسه بی طرف به اسم RTA که برای میانجی بین lessor , tenant هست، کنفرانس تلفنی 3 نفره بزارن.

    توی اون برادرم گفت من حاضرم نهایت 100 دلار بدم که ازین dispute بیام بیرون وگرنه من هیچ کاری نکردم و باندمو میخوام. ازون طرف اونا خیلی پررو ادعای تازه ای مطرح کردن که سنگ گرانیت chipped شده(لپ پر شده) و 800 تا هم بیشتر باید بدی تا اونم تماما عوض کنیم! حالا سنگ گرانیت دور سینک بصورت خیلی خیلی ریز فقط خورده شده بود (erosion) که واقعا دقت باید میکردی تا پیداش کنی و در مدت 6 سال انفاق افتاده نه 6 ماه.


    ما هم عصبانی و درمانده گفتیم به هیچ عنوان قبول نمیکنیم و بعد از 1.5 ساعت کنفرانس تلفنی نتیجه ای نشد و قرار شد نامه بدن بریم دادگاه که تصمیم نهایی رو بگیره.

    دو روز بعد نامه اومد دم در که اگه تا یه هفته دیگه پرونده رو به دادگاه لاج نکنی کل پول باند قلمبه میره به اونا!

    خب سوال پیش میاد که چرا من برم شکایت کم که پول خودمو پس بگیرم، اونا برن شکایت کنن برای ادعایی که مطرح کردن و ثابتش کنن!!

    خلاصه رفتیم تو سایت دادگاه و فهمیدیم فرم باید پر کنیم و مستنداتمون رو پرینت کنیم (یه نسخه برای دادگاه، یه نسخه خودمون یه نسخه اونا!)و همه چیوتوضیح بدیم. خلاصه کلی فرم پر کردیم و تماما جزیات ایمیل ها رو پرینت گرفتیم و ماوقع رو کامل نوشتیم با عکس ها پرینت کردیم و بردیم دادگاه لاج کنیم که اونا مهر بزنن و بعدا بهمون وقت بدن. وقتی لاج کنی به داداگاه دیگه مدرکی نمیتونی اضافه کنی و همه چیو همون اول باید ببری.

    هزینه دادگاه هم براساس میزان باند از 24 دلار تا 300 دلارم میشه که مال ما 112.50 دلاره!

    سوال بعدی اینه که خب من 100 دلار خرج کنم که حقانیت خودمو ثابت کنم؟ اگه حق با من بود ضرر وزیان این 100 دلارو 40 دلار پرینت کاغذایی که گرفتم و این همه فشار عصبی و روحی و وقتیکه ازم گرفته شد چی میشه؟ ایا ادعایی میتونم داشته باشم؟



    خلاصه این داستان هنوز ادامه داره و منتظر وقت دادگاهیم و منم براتون اپدیت میدم که شما دچار همچین گرفتاری نشید...


    نتیجه اخلاقی: هر نکته ی ریز و درشتی، تکرار میکنم، هر نکته ی ریز و درشتی حتی اگه خیلی مسخره به نظرتون میاد رو حتما حتما حتما تو فرم ورود بنویسید و اگه بعد از اون فرم به نکته ای برخوردید سریع هم ایمیل بزنید هم حضوری بگید به مدیر یا ایجنت. اینو یادتون باشه هر خونه ای میرید که قبلا ادم توش زندگی کرده امکان نداره که توش لک و نقطه و سیاهی و خرابی رو درو دیوارش نباشه(مگه اینکه رنگ کرده باشه) پس شما بای دیفالت، تو فرمتون بزنید:
    numerous scattered dents & scratches on walls


    نتیجه مهم بعدی، موقع ورود از تمام نکات و زوایاها و خرابی و سالمی های خونه عکس بگیرید و بزارید توی کامپیتور شاید لازم شد!



    ننیجه بعدی: هرچی خونه نوتر و لوکس تر باشه این مسخره بازیا توش بیشتر و شما بیشتر باید دقت کنید.


    در آخر: با صاحبخونه قبلیم که ادم خیلی نایسی بود، مسئله رو مطرح کردم، گفت این این خلا قانونیه که به نفع مالک هاست(loop hole) و اگه ادمای مریضی باشن ازین سیستم استفاده میکنن و اگه عکس نداشته باشی و یا تو فرم ننوشته باشی معمولا دادگاه به نفع اونا رای صادر میکنه و این برای مهاحر ها نیست و همین اوزی ها هم زیاد گرفتار این ادمای کثیف میشوند. تازه برای کیس ما هم که شخص نیست یه شرکته که کارشو خوب بلده و میتونه راحت مستجرارو اذیت کنه و احتمالا هم دادگاه یه چیزی مابین میبره و اونم همین جوری بی زحمت پول گیرش میاد.




    راستی اگه تجربه مشابه داشتید یا راهنمایی ای در این زمینه داشتید خوشحال میشم بفرمایید.
    من حیلی ها را شنیدم که با همین مشکل مواحه شدن . اینجا یک عده کارشون همین هست که مردم را از طریق قوانین فشل و دست و پا شکسته اینجا سرکیسه کنند . بهترین کار همین هست که این تجربیات را مطرح میکنید تا دیگران این اشتباه را تکرار نکنند .

  2. 4 کاربر مقابل از رامتین123 عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند .

    cinere (2016/08/22),milade (2016/11/05),Newlife (2016/07/15),robby (2016/08/29)

  3. Top | #12

    تاریخ عضویت
    11 2014
    نوشته ها
    342
    محل سکونت
    Melbourne
    تخصص
    .Net Developer
    میزان امتیاز
    404
    سلام دوستان،
    من الان حدود 2 ماه از شروع قراردادم گذشته، روز اول condition report رو با دقت تمام پر کردم ، اما متاسفانه عکس نگرفتم، خونه هم renovate شده هست، حالا توی خونه وسیله (تخت و یخچال و ..) گذاشتیم و نمیشه عکس کامل گرفت، به نظرتون عکس گرفتن بعد از 2 ماه با این شرایط مفید می تونه باشه؟ گرفتن و فرستادن همچین عکس هایی الان به ایجنت احیانا می تونه دردسی درست کنه؟
    ممنون
    GRANT: 19 Nov 2015
    LAND: 27 Mar 2016
    Job: 26 Apr 2016


  4. Top | #13

    تاریخ عضویت
    05 2015
    نوشته ها
    180
    میزان امتیاز
    380
    نقل قول نوشته اصلی توسط mehran نمایش پست ها
    سلام دوستان،
    من الان حدود 2 ماه از شروع قراردادم گذشته، روز اول condition report رو با دقت تمام پر کردم ، اما متاسفانه عکس نگرفتم، خونه هم renovate شده هست، حالا توی خونه وسیله (تخت و یخچال و ..) گذاشتیم و نمیشه عکس کامل گرفت، به نظرتون عکس گرفتن بعد از 2 ماه با این شرایط مفید می تونه باشه؟ گرفتن و فرستادن همچین عکس هایی الان به ایجنت احیانا می تونه دردسی درست کنه؟
    ممنون
    سلام،
    عکس هارو الانم بگیرید بد نیست. ولی به کسی نفرستید و بزارید تو کاپیوترتون بمونه. اون date taken عکس شاید بعدا لازم شد. دوماه زیاد نیست و اگه ادعایی داشتن میتونید بگید این عکسا دوماه بعد وروده و این مثلا بعد 1 ساله که میخوایم پاشیم و فرق چندانی نمیبینید و این حرفا.
    PTE-A Brisbane(25/07/2015): L70/R79/S65/W82 ->Proficient
    EOI Submitted 189 - 60 Points: 27/07/2015
    Invitation: 07/09/2015
    Lodge: 13/09/2015
    Visa Granted: 28/11/2015


  5. 2 کاربر مقابل از cinere عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند .

    mehran (2016/07/17),milade (2016/11/05)

  6. Top | #14

    تاریخ عضویت
    11 2014
    نوشته ها
    76
    تخصص
    mining engineer
    میزان امتیاز
    37
    دوستان منم با real estate به مشکل خوردم
    شش ماه تو یه یونیت رنويت شده نشستیم بعدش کلید رو تحویل دادیم حالا که باند رو میخوایم میگه سیصد دلار باید بایت تمیز کردن کارپت و فر و چند تا خش دور قاب در بپردازی ... واقعا مسخره است درحالی که من خونه رو کاملا مثل دسته گل با مواد شیمیایی شستم ... حتی یه میخ به دیوار نزدم ... اصلا یا کفش تو خونه راه نرفتم ... گفته به خاطر خش روی که اصلا من نمیدونم کجا رو میگه باید صد دلار هزینه تعمیر بدی
    منم کلی شاکی شدم گفتم کلا 150 تا بیشتر نمیدم اگرم بیشتر کم کنی نه تنها آخرین اجاره رو نمیدم بلکه به fair trade شکایت میکنم .... خیلی ناراحتم
    نمیدونم جواب میده این کار یا نه ولی واقعا ناراحتم ... خیلی مسخره است ...
    Visa:489 NSW
    Assessment result : Professional Geotechnical engineer
    Lodge: 7th June 2015
    Grant: 17 December 2015
    Arriving to Australia : 2nd Mar 2016
    lodged for 190 NSW in Mar 2016
    Grant: 10 May 2016

  7. 2 کاربر مقابل از piroo عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند .

    milade (2016/11/04),robby (2016/08/29)

  8. Top | #15

    تاریخ عضویت
    05 2015
    نوشته ها
    136
    میزان امتیاز
    175
    نقل قول نوشته اصلی توسط piroo نمایش پست ها
    دوستان منم با real estate به مشکل خوردم
    شش ماه تو یه یونیت رنويت شده نشستیم بعدش کلید رو تحویل دادیم حالا که باند رو میخوایم میگه سیصد دلار باید بایت تمیز کردن کارپت و فر و چند تا خش دور قاب در بپردازی ... واقعا مسخره است درحالی که من خونه رو کاملا مثل دسته گل با مواد شیمیایی شستم ... حتی یه میخ به دیوار نزدم ... اصلا یا کفش تو خونه راه نرفتم ... گفته به خاطر خش روی که اصلا من نمیدونم کجا رو میگه باید صد دلار هزینه تعمیر بدی
    منم کلی شاکی شدم گفتم کلا 150 تا بیشتر نمیدم اگرم بیشتر کم کنی نه تنها آخرین اجاره رو نمیدم بلکه به fair trade شکایت میکنم .... خیلی ناراحتم
    نمیدونم جواب میده این کار یا نه ولی واقعا ناراحتم ... خیلی مسخره است ...
    یکی از دوستان میگفت زمانی که میخواسته خونه را تحویل بده اجنت مربوطه اومده و با ذره بین لای کاشی ها را نگاه کرده و بعد گفته که چون کثیفی با ذره بین دیده میشه یا باید اینقدر پول برای پروفشنال کلینر (نمیدونم چرا این واژه برای من اینقدر خنده دار هست. آخه پروفشنال کینر دیگه چی هست !!!) بدی یا از باندت کم میکنم . مشکل اینکه که همه اینهایی که اینکارها را میکنن یاد گرفتن چطور از قوانین درب و داعون اینجا سو استفاده کنن . شما اگر اجاره آخر را ندید اولاً پول را نهایتاً با ضرر و زیان چندین برابر ازتون میگیرن و در ثانی یک هیستوری منفی تو پروندتون میره که تا صد سال دیگه هم نمیتونید ازش خلاص بشید . واقعیت اینکه از این باج ها اینجا زیاد میدیم . بهتره که بدید و خیال خودتون را راحت کنید . میتونید برای اینکه کار را براشون سخت تر کنید بگید که در صورتی پول را میدید که فاکتور تعمیر و کلینینگ را بهتون نشون بدن که البته گرفتن این فاکتور ها و درست کردنش هم براشون چندان مشکل نیست . من خودم چهار سال تو یک حونه بودم و زمانی که میخواستم برم یک آتویی ازشون گرفتم و گفتم که اصلاً خونه را تمیز نیمکنم و اگر پول باندم را کامل برنگردونید به فلان دلیل میرم و ازتون شکایت میکنم و اینطوری تمام پول باند را گرفتم .

  9. کاربر مقابل از رامتین123 عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است:

    milade (2016/11/05)

  10. Top | #16

    تاریخ عضویت
    05 2015
    نوشته ها
    180
    میزان امتیاز
    380
    نقل قول نوشته اصلی توسط piroo نمایش پست ها
    دوستان منم با real estate به مشکل خوردم
    شش ماه تو یه یونیت رنويت شده نشستیم بعدش کلید رو تحویل دادیم حالا که باند رو میخوایم میگه سیصد دلار باید بایت تمیز کردن کارپت و فر و چند تا خش دور قاب در بپردازی ... واقعا مسخره است درحالی که من خونه رو کاملا مثل دسته گل با مواد شیمیایی شستم ... حتی یه میخ به دیوار نزدم ... اصلا یا کفش تو خونه راه نرفتم ... گفته به خاطر خش روی که اصلا من نمیدونم کجا رو میگه باید صد دلار هزینه تعمیر بدی
    منم کلی شاکی شدم گفتم کلا 150 تا بیشتر نمیدم اگرم بیشتر کم کنی نه تنها آخرین اجاره رو نمیدم بلکه به fair trade شکایت میکنم .... خیلی ناراحتم
    نمیدونم جواب میده این کار یا نه ولی واقعا ناراحتم ... خیلی مسخره است ...
    ای بابا
    کارپت کلینینگ فک کنم اجباریه و شما یا خودتون باید یکیو بیارید یا اونا میارن و از باندتون کم میکنه. ولی پروفشنال کلینینگ الزامی نیست و خودتون میتونید تمیز کتید هز جا رو هم گیر دادن بگید میام تمیز میکنم مجدد واگه حرف بیجا زدن کار به دادگاه میتونید بکشونید. البته اگه مدرک و توضیحات قایل قبول دارید. اینکه اجاره رو نمیدم یا همون اول عدد تعیین کردید منطقی نیست. اینا اگه ادم های **** ای باشن با این شگرد از هر کسی 200-300 تا میچاپن. به خاطر همین عکس گرفتن موقع ورود به خوه و فرم رو دقیق پرکردن خیلی مهمه.
    بهشون گوشزد کنید که normal tear and wears طبیعیه تو هر خونه ای.
    PTE-A Brisbane(25/07/2015): L70/R79/S65/W82 ->Proficient
    EOI Submitted 189 - 60 Points: 27/07/2015
    Invitation: 07/09/2015
    Lodge: 13/09/2015
    Visa Granted: 28/11/2015


  11. 5 کاربر مقابل از cinere عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند .

    Libra (2016/08/28),mehran (2016/08/30),milade (2016/11/04),Newlife (2016/08/28),robby (2016/08/29)

  12. Top | #17

    تاریخ عضویت
    05 2015
    نوشته ها
    180
    میزان امتیاز
    380
    سلام مجدد،

    خب یه آپدیت بدم در مورد پرونده امون، که سرتون سوت بکشه چقدر آدمای مریض و کثیفی بودن افراد اون مجموعه.

    برای اینکه در جریان موضوع باشید پست های قبلیمو بخونید لطفا.

    اول اینکه دادگاه به نفع ما رای داد و درواقع همه باند رو به ما برمی گردونند.


    دادگاه برادرم هفته ی پیش برگزار شد و برادرم به صورت تلفنی تو دادگاه بود. از همون اول قاضی که تمام مستندات و عکس ها و توضیحات مارو خونده بود، به مدیر بخش فروش اون شرکت گفت که همه مستندات محکم هست و جای هیچ بحثی نیست، حرف شما بی اساسه و هیج صدمه ای به کابینت در مدت حضورشون به کابینت نخورده و نیازی نیست که هزینه ای برای تعویضش انجام بشه. مدیر دروغگو هی اصرار میکرد که نه اون عکسا برای 10 روز بعد از وروده و اونا تو همون 10 روز زدن خراب کردن! قاضی هم رسما گفت اخه مرد حسابی تو 10 روز چطور میشه اینجور water damage زد؟! و ماهم درنهایت اشاره کردیم که طبق تاریخ عکس اون 2 روز بعد ورودمون گرفته شده و حتی 10 روز بعد هم دروغه.

    خلاصه اخر کار که قاضی گفت اگه نکته ای نمونده دادگاه تمومه و 1500 دلارشون رو باید پس بدید.


    و به طرز عجیبی دوباره اون مدیر گفت اونا سنگ کابینت رو هم شکستن!! و 800 تا باید پول اونو بدن تا تعویض کنیم!! قاضی پرسید عکس داری؟ گفت نه میریم میاریم براتون و این جور شد که متاسفانه به مالک وقت داد بره عکس از سنگ کنار سینک بیاره ! ما هم توضیح دادیم که بابا سنگ اصلا نشسکته و تماما دروغ دارن میگن! ولی دیگه قرار دادگاه بعدی افتاد به این هفته.


    به صورت کاملا شانسی ما از سنگ گرانیت هم موقع خروج عکس داشتیم که نشون میداد هیچ اثری از شکستگی نیست و تنها mild errosion هست که اونم در مدت 6 سال رخ داده و طبیعی هست.


    دادگاه دوم امروز برگزار شد و ماعکسمون رو برای دادگاه فرستاده بودیم ولی اون مدیر بدون عکس اومد و با یه ادعای تازه! مدیر اومد گفت سنگ سالمه ولی اونا یک هفته دیرتر خونه رو تحویل دادن و باید 500 دلار بدن. ما هم هاج و واج و عصبانی که این جونور تو هیچ جای دنیا نمونه نداره چی چی میگه برا خودش!!

    به قاضی گفتیم بابا پرینت تمام ایمیل ها هست و سر موعدش ما خونه و کلید رو تحویل دادیم و تاییدیه گرفتیم.

    اونجا بود که قاضی به مدیر گفت enough is enough

    تمام ادعای شما بدون مدرک هست و رای دادگاه بر اینه که کل پول باند باید برگرده.

    آخرش به قاضی ما اعتراض کردیم این همه استرس و اتلاف وقت و هزینه ی دادگاه که رو دستمون گذاشتن چی میشه؟ گفت اگه بخوای برای اونا دادگاه رو ادامه میدیم تا تکلیف اونا رو مشخص کنیم ولی پول باندت فعلا میمونه تا تکلیف اونا هم مشخص بشه. که ما گفتیم نخواستیم بابا پولمونو بدن دیگه انقدر شر بما نرسونن.


    این بود جزییات کامل دادگاه ما که پایانش خوب بود.

    این اتفاقی که برای ما افتاد کم پیش میاد و اونا خیلی مشکل دار بودن ولی رعایت نکات زیر به نفع خودتونه:

    حتما حتما حتما دقیق فرم ورود رو بدون اغماض پر کنید . نگید بابا زشته و بیکلاسیه و تو مراممون نیست، چونکه اخرش اونا طبق اون فرم، راحت پول باندتونو میخورن.

    حتما موقع ورود عکس بگیرید از تماما نقاط خونه و نگهشون دارید تا اخر مدت اجاره.

    هر اتفاقی تو مدت حضورتون افتاد از طریق ایمیل و کتبی اطلاع بدید که سندش موجود بمونه.


    امیدوارم این تجربیات کمک کنه که مالک ها سو استفاده نکنن.
    موفق باشید.
    PTE-A Brisbane(25/07/2015): L70/R79/S65/W82 ->Proficient
    EOI Submitted 189 - 60 Points: 27/07/2015
    Invitation: 07/09/2015
    Lodge: 13/09/2015
    Visa Granted: 28/11/2015


  13. 9 کاربر مقابل از cinere عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند .

    broker (2016/12/09),Libra (2016/08/29),mehr828 (2017/09/20),mehran (2016/08/30),milade (2016/11/05),Newlife (2016/08/29),piroo (2016/08/30),worthy (2016/08/30),رامتین123 (2016/08/30)

  14. Top | #18

    تاریخ عضویت
    05 2015
    نوشته ها
    136
    میزان امتیاز
    175
    نقل قول نوشته اصلی توسط cinere نمایش پست ها
    سلام مجدد،

    خب یه آپدیت بدم در مورد پرونده امون، که سرتون سوت بکشه چقدر آدمای مریض و کثیفی بودن افراد اون مجموعه.

    برای اینکه در جریان موضوع باشید پست های قبلیمو بخونید لطفا.

    اول اینکه دادگاه به نفع ما رای داد و درواقع همه باند رو به ما برمی گردونند.


    دادگاه برادرم هفته ی پیش برگزار شد و برادرم به صورت تلفنی تو دادگاه بود. از همون اول قاضی که تمام مستندات و عکس ها و توضیحات مارو خونده بود، به مدیر بخش فروش اون شرکت گفت که همه مستندات محکم هست و جای هیچ بحثی نیست، حرف شما بی اساسه و هیج صدمه ای به کابینت در مدت حضورشون به کابینت نخورده و نیازی نیست که هزینه ای برای تعویضش انجام بشه. مدیر دروغگو هی اصرار میکرد که نه اون عکسا برای 10 روز بعد از وروده و اونا تو همون 10 روز زدن خراب کردن! قاضی هم رسما گفت اخه مرد حسابی تو 10 روز چطور میشه اینجور water damage زد؟! و ماهم درنهایت اشاره کردیم که طبق تاریخ عکس اون 2 روز بعد ورودمون گرفته شده و حتی 10 روز بعد هم دروغه.

    خلاصه اخر کار که قاضی گفت اگه نکته ای نمونده دادگاه تمومه و 1500 دلارشون رو باید پس بدید.


    و به طرز عجیبی دوباره اون مدیر گفت اونا سنگ کابینت رو هم شکستن!! و 800 تا باید پول اونو بدن تا تعویض کنیم!! قاضی پرسید عکس داری؟ گفت نه میریم میاریم براتون و این جور شد که متاسفانه به مالک وقت داد بره عکس از سنگ کنار سینک بیاره ! ما هم توضیح دادیم که بابا سنگ اصلا نشسکته و تماما دروغ دارن میگن! ولی دیگه قرار دادگاه بعدی افتاد به این هفته.


    به صورت کاملا شانسی ما از سنگ گرانیت هم موقع خروج عکس داشتیم که نشون میداد هیچ اثری از شکستگی نیست و تنها mild errosion هست که اونم در مدت 6 سال رخ داده و طبیعی هست.


    دادگاه دوم امروز برگزار شد و ماعکسمون رو برای دادگاه فرستاده بودیم ولی اون مدیر بدون عکس اومد و با یه ادعای تازه! مدیر اومد گفت سنگ سالمه ولی اونا یک هفته دیرتر خونه رو تحویل دادن و باید 500 دلار بدن. ما هم هاج و واج و عصبانی که این جونور تو هیچ جای دنیا نمونه نداره چی چی میگه برا خودش!!

    به قاضی گفتیم بابا پرینت تمام ایمیل ها هست و سر موعدش ما خونه و کلید رو تحویل دادیم و تاییدیه گرفتیم.

    اونجا بود که قاضی به مدیر گفت enough is enough

    تمام ادعای شما بدون مدرک هست و رای دادگاه بر اینه که کل پول باند باید برگرده.

    آخرش به قاضی ما اعتراض کردیم این همه استرس و اتلاف وقت و هزینه ی دادگاه که رو دستمون گذاشتن چی میشه؟ گفت اگه بخوای برای اونا دادگاه رو ادامه میدیم تا تکلیف اونا رو مشخص کنیم ولی پول باندت فعلا میمونه تا تکلیف اونا هم مشخص بشه. که ما گفتیم نخواستیم بابا پولمونو بدن دیگه انقدر شر بما نرسونن.


    این بود جزییات کامل دادگاه ما که پایانش خوب بود.

    این اتفاقی که برای ما افتاد کم پیش میاد و اونا خیلی مشکل دار بودن ولی رعایت نکات زیر به نفع خودتونه:

    حتما حتما حتما دقیق فرم ورود رو بدون اغماض پر کنید . نگید بابا زشته و بیکلاسیه و تو مراممون نیست، چونکه اخرش اونا طبق اون فرم، راحت پول باندتونو میخورن.

    حتما موقع ورود عکس بگیرید از تماما نقاط خونه و نگهشون دارید تا اخر مدت اجاره.

    هر اتفاقی تو مدت حضورتون افتاد از طریق ایمیل و کتبی اطلاع بدید که سندش موجود بمونه.


    امیدوارم این تجربیات کمک کنه که مالک ها سو استفاده نکنن.
    موفق باشید.
    دی شیخ با چراغ همی‌گشت گرد شهر
    کز دیو و دد ملولم و انسانم آرزوست

  15. کاربر مقابل از رامتین123 عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است:

    cinere (2016/09/29)

  16. Top | #19

    تاریخ عضویت
    11 2014
    نوشته ها
    76
    تخصص
    mining engineer
    میزان امتیاز
    37
    نقل قول نوشته اصلی توسط cinere نمایش پست ها
    ای بابا
    کارپت کلینینگ فک کنم اجباریه و شما یا خودتون باید یکیو بیارید یا اونا میارن و از باندتون کم میکنه. ولی پروفشنال کلینینگ الزامی نیست و خودتون میتونید تمیز کتید هز جا رو هم گیر دادن بگید میام تمیز میکنم مجدد واگه حرف بیجا زدن کار به دادگاه میتونید بکشونید. البته اگه مدرک و توضیحات قایل قبول دارید. اینکه اجاره رو نمیدم یا همون اول عدد تعیین کردید منطقی نیست. اینا اگه ادم های **** ای باشن با این شگرد از هر کسی 200-300 تا میچاپن. به خاطر همین عکس گرفتن موقع ورود به خوه و فرم رو دقیق پرکردن خیلی مهمه.
    بهشون گوشزد کنید که normal tear and wears طبیعیه تو هر خونه ای.
    مشکل ما با یه تهدید به شکایت به fair trading حل شد ... فقط یه مبلغی بابت تمیز کردن گرفتن که منم مشکلی نداشتم
    Visa:489 NSW
    Assessment result : Professional Geotechnical engineer
    Lodge: 7th June 2015
    Grant: 17 December 2015
    Arriving to Australia : 2nd Mar 2016
    lodged for 190 NSW in Mar 2016
    Grant: 10 May 2016

  17. 2 کاربر مقابل از piroo عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند .

    mehran (2016/08/31),milade (2016/11/05)

  18. Top | #20

    تاریخ عضویت
    05 2015
    نوشته ها
    180
    میزان امتیاز
    380
    سلام

    یه چندتا نکته درمورد مسولیت مالک و مستاجر بگم

    - مالک (یا طرف حساب شما که ایجنت باشه) موظفه که منوال(instruction manuals) دستگاه های خونه رو بهتون بده، مثل فر و اجاق و کولر گازی و غیره... اگه همچین چیزی نداده بهتون تو فرم ورود حتما قید کنید. علاوه بر اون مالک موظفه که تمام دستگاه ها رو سالم و working بهتون بده.
    اگه به هر دلیلی شما با منوال نتونستید دستگاه رو راه بندازید و ایجنت یکیو بفرسته و یر اساس منوال اون رو راه بندازه، شما باید هزینه ی اون اقایی که اومده رو بدید (ساعتی 150 تا میگیرن مثلا!) ولی اگه دستگاه مشکل داشته باشه هزینه اون فردی که اومده به عهده ی مالک هست.
    - تو فرم رو خوب بخونید، بعضیا ممکنه بزنن گاز و فر و شیشه ها و غیره بدون خط و خش و shiney! به نظرم حتما رو این خط بکشید وبگید نه به هیچ عنوان درخشان نیست و برق نمیزنه. (مگر اینکه واقعا شما نقر اولی باشید که از یونیت استفاده میکنید.)
    - نکته اخر هم اینکه دقت کنید تمام پلاگ ها و درپوشهای روشویی و حموم و سینک رو بهتون داده باشن. اگه نبود تو فرم قید کنید. (برای همین نکته به ناحق 50 دلار ازم گرفتن، اونا نداده بودن و میگفتن دادن و منم متاسفانه تو فرم قید نکرده بودم که هیچ پلاگی ندادید.)


    موفق باشید.
    PTE-A Brisbane(25/07/2015): L70/R79/S65/W82 ->Proficient
    EOI Submitted 189 - 60 Points: 27/07/2015
    Invitation: 07/09/2015
    Lodge: 13/09/2015
    Visa Granted: 28/11/2015


  19. 5 کاربر مقابل از cinere عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند .

    Hamidddd (2016/09/12),Libra (2016/09/10),mehr828 (2017/09/20),mehran (2016/09/10),milade (2016/11/05)

صفحه 2 از 3 نخستنخست 123 آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •